3 Mugak
Batera Plataformak errekurtsoa jarri dio, Olaztin hondakinak erraustu ahal
izateko Portland-en UPrS-aren lanak interes orokorreko izendatzen dituen
Nafarroako Gobernuak emandako Dekretuari.
Izendapen
hori, udal araudiak eta egin beharreko lanen eta azken finean Portland-en
hondakin kudeaketa jarduera berriaren inguruko bestelako edozein kontrol neurri
baztertzeko ahalegin bidegabearen amaiera besterik ez da.
Zementu-fabriken
ekoizpena gutxitzea eta bertan hondakin errausketaren igoera ikusgarria, eta
aldi berean, lanpostu murrizketa elkarren eskutik etorri dira. 2007. urtean
zementu fabriketan hondakin errausketak erregaiaren % 4,2 ordezkatzen bazuen,
2012an % 24ra iritsi da eta enplegua berriz 7.200 lanpostutik ia erdiraino gutxitu
da epe berean.
Hala ere,
enpresak ematen duen justifikazioa bere proiektua UPrS (Udalaz gaindiko
Proiektu Sektoriala) lehenik eta orain hondakinak errausteko egin beharreko
berrikuntzak interes orokorreko izendatzeko, gezurretan oinarritzen da.
Lanpostuak mantentzea aipatzen du eta denok ikusi dugu nola izendapenak jaso
ondoren langileak kaleratu dituen eta zementu-fabrikako ia langileriaren erdia
eta harrobietako gehiena kaleratzeko asmoa iragarri duen.
Ez da
onargarria Portland-ek berriz ere Nafarroako Gobernua engainatu nahi izatea, beste
fabrikekiko berak aipatzen duen ustezko lehiakortasun hori lortu nahiaren
azpian, errausketa eta kaleratze gehiago besterik ez dagoela ezkutatuz.
Interes
orokorrekoa izendatzea, tartean dagoen interes guztien azterketa sakona egin
ondorengo erabakia izan beharko litzateke, batez ere ondorioak jasango
dituztenenen interesena, eta ez egin den moduan, enpresa pribatu baten interes
ekonomikoak soilik aintzat hartzen dituen erakunde publiko baten esku dagoen
erabakia.
Herritarren
osasunean izango duen eragina, horrelako instalazioen inguruan gaixotasunak
ugaritzen direla ziurtatzen duten ikerketak eta ingurumenari eta beste garapen
eredu batzuei eragindako kalteak kontuan hartu behar dira. Udalen,
mankomunitateen, gizarte eragileen, garapen agentzien, landa-etxeen, nekazal
eta abeltzain sindikatuen, … iritziak kontuan hartu behar diren bezalaxe.
Eta egia
esan, interes orokorra, hau da, herritarren egiazko interesa ez da kontuan
izan.
3·Mugak
Batera Plataformak, Dekretuaren deuseztasuna edo subsidiarioki bere
baliogabetasuna eskatzen du.
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La Plataforma 3 Mugak Batera ha
recurrido el Decreto del Gobierno de Navarra mediante el que se declaran de
interés general las obras del PrSIS de Pórtland para que pueda incinerar
residuos en Olazti.
Esa declaración es la culminación de
una sinrazón para dejar al margen las normativas municipales y todo tipo de
control local sobre las obras, y en general, sobre la nueva actividad de
gestión de residuos de Pórtland.
La bajada de producción de las
cementeras ha ido acompañada por un aumento espectacular de la quema de
residuos en las mismas y el correlativo adelgazamiento de sus plantillas. Si en
el año 2007 la quema de residuos en cementeras representaba el 4,2%, en 2012
ese porcentaje ha pasado a ser del 24%, mientras el empleo ha pasado de 7.200
personas. a prácticamente la mitad en ese periodo.
Sin embargo, la justificación que hace
la empresa para que su proyecto sea declarado como PrSIS, (Proyecto Sectorial
de Incidencia Supramunicipal), y ahora las obras necesarias para quemar
residuos, como de interés general, está basada en premisas falsas, que hacen referencia
al mantenimiento de puestos de trabajo, cuando lo cierto es que, una vez
obtenidas las citadas declaraciones, ha despedido o anunciado el despido de
casi la mitad de la plantilla en la cementera y de la mayor parte en las
canteras.
No es de recibo que Pórtland quiera
una vez más engañar al Gobierno de Navarra ocultando que esa supuesta posición
de igualdad competitiva con respecto a sus competidoras, representa más
incineración y más despidos en sus en plantas.
La declaración de interés general debe
provenir de la conclusión a la que se llega después de haber analizado todos
los intereses en juego, principalmente los intereses de quienes vayan a ser los
afectados por esa actividad y no , como se ha hecho, de la mera voluntad de un
ente público que no ha sopesado más que los intereses económicos de una empresa
privada.
Se deben sopesar las afecciones a la
salud pública y los informes que certifican el aumento de patologías cerca de
estas instalaciones, afecciones al medio ambiente, a otras formas de
desarrollo. Se deben tener en cuenta las posiciones de los ayuntamientos,
mancomunidades, agentes sociales, Agencias de Desarrollo, Casas Rurales,
sindicatos agrícolas y ganaderos…
Desde luego no se ha valorado ese
interés general que debe ser el interés general de las ciudadanas y ciudadanos.
La Plataforma 3mugak Batera
solicita la nulidad del Decreto o
subsidiariamente su anulabilidad.
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